Terima kasih kerana anda sudi melawat blog ini.Jika sudah singgah kat blog ini,sudi-sudilah follow yea tanpa sebarang paksaan.

Followers

Wednesday, 8 June 2011

jangan tegor

HEY SOUL BLOG...TJOK RINI nx TEGOR n tanax TEGOR..


1st, taniah pda Mr.I bcoz da ada relation wif Mrs.N...
apa-2 pon ..tenk atas teks hng rituh n rituh..n aq un mlez nx tgor hng daaa...

2nd, aq miz dia..tp aq tax maw tegor dya...sbb aq terlihat satu link dia,tulis lovemiera...urmm..pa-2 pon..nice meet you..

3th, aq akan kembali spt dulu... yg suka-2 ,[ hyper-active ]...

CUBA BACA

HEY SOUL BLOG , AKU NX SHARE SATU LGIH...HAHAHA

CUBA BACA.....!!!!
1- erm,nk ckp cket neh kat awak.. bce NO 5
2- Mmmm..cmne ek nk ckp? Bce je la NO 8
3- nk taw ekh?erm,bce NO 9
4- huh,drpd pning bek bce jap NO 15
5- cmne ek nk ckp.. NO 17 je k..
6- kite nk ckp skg tp lbh bek bce NO 16
7- kite akn ckp tp bce dlu NO 2
8- yg kite nk ckp neh simple jek..tp bce dlu NO 4 k?
9- tak payah la b’debar2 cm2..cme bce jap NO 18
10- Blom lg la..bce NO 19 ye..
11- da pnt ekh? Bce jap NO 13
12- sbnrnye kite nk ckp klu….(ah bce no 3 la)
13- tgl cket jek lg bce NO 20
14- argh,pnt neh..bce NO 1
15- adush,dah pning dh ni.. bce la NO 6
16- lorh,msh ta phm lg kew? Bce NO 12
17- ades,nk ckp neh..bce NO 7
18- kite taktau klu awk phm..tlg bce NO 10
19-Baca NO 11 dgn tenang ye..nt awk akn taw..
20- oke2,skg kite ckp..bce NO 14, tp slow2 jek k.
hehehe
.....Laughing

Kelalaian Manusia

HEY SOUL BLOG... NI CORETAN YG KEDUA UNTUK MALEM NIH..JUM BACA

hidup nie kadang kala kita lalai dengan kebebasan yg kita dapat hingga kan kita melalkukan maksiat..
adakah agama islam kita di ajar seperti itu..kadang kala sy sedih apabila bayi dibuang seperti anak binatang mne agama kita mne belas kasihan kita..bayi tersebut tidak bersalah megapa kita harus melakukan sedemikian rupa..mereka sudah melakukan satu dosa besar dengan melakukan zina ditambah pula dengan membunuh bayi yg tidak berdosa dan tidak megenali erti kehidupan ape dosa bayi uh terhadap mereka2 yg melakukan zina tersebut..mane pergi akhlak kita wahai umat nabi muhammad..adakah dunia hendak kiamat terlalu bnyk perkara yg berlaku dikalangan umat islam..ape pandangan agama lain terhadap agama kita ini..islam ialah satu empire yg besar pada zman dahulu..tapi pada zman 2011 mana pergi smue itu..kita lalai dengan perdedahan awal terhadap anak2 kita dengan zaman yg makin maju ini...manusi mmng tidak pernah lari dri melakukan kesilapan tetapi ape slh nye kita cbe lari dri melakukan kesilapan ayat nie membawa due maksud yg berlainan...sekian terima kasih..
 
 
P/S : terima kasih pd yg sudi membaca

jangan pandang belakang eaaaa...

HEY SOUL BLOG.. JUM BCA APA YANG AKU NAK SHARE NIH..LET'S..

pada suatu malam aku bawak kereta evo9aku yg cantik dan sedang aku lalui jalan gelap ,aku nampak la.. sorang makcik dlm lingkungan 40-an sedang melambai2kan tangan.akupun berilah dia naik kereta aku ni... dia kata dia nak balik kat umah dia kat kg.!@#$.dlm pejalanan ,aku tengok dlm cermin mukanya berseri2 cam puteri,lepastu akutengok lagi ,muke die berkererut cam kuih lapis plak.... aku pun cemas dan teringatkan hantu..aku tengok lagi muke die ,tapi muke die cam puteri balik aneh kan....lepastu sampailah kat umah die .die punturun dr kete aku ....aku terbau bende busuk cam bangkai kat seat belakang.....aku tengok dan rupe2nye makcik tue tu berak!! terok punye orang patut lah busuk cam bangkai!!!tak gune!!!
p/S : haha..apelah mkcik tu.. org da tumpangkan..dia jdikan jamban..ih-3

Tuesday, 7 June 2011

sebab² wanita cantik bertudung

HEY SOUL BLOG , RINI AKU NX SHARE SEBAB² WANITA CANTIK BERTUDUNG

(✿◠‿◠) Tuntutan agama

●❤● “Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan mahramnya.
...


(✿◠‿◠) Rambut lebih tahan lama dan sihat

●❤● Fakta: Rambut yang terdedah kepada sinaran UV akan merosakkan rambut. Walaupun anda memakai syampu pelindung, hakikatnya syampoo itu sendiri mengandungi bahan kimia yang merosakkan.


p/s :~    1)~ SESUNGGUHNYA BAJU YANG TAK CUKUP KAIN LEBIH MAHAL DARI BAJU    YANG MENUTUP AURAT ~~
             2)~ SESUNGGUHNYA MEMAKAI BOXER KE HULU KE HILIR MENDEDAHKAN ORANG LAIN UNTUK MELIHAT AURAT ANDA ~~

Monday, 6 June 2011

koleksi ayat jiwang

HEY SOUL BLOG ..!! RINI AQ NX SHARE AYAT² JIWANG....


_(¯`•♥•´¯)______● Dua kaki untuk berjalan..
__•.,(¯`•♥•´¯).__● Dua tangan untuk memegang..
_____•,(¯`•♥•´¯)● Dua telinga untuk mendengar..
_______•.,.••´__● Dua mata untuk melihat..
Mengapa Allah hanya beri kita sekeping hati..???♥
_(¯`•♥•´¯)______●Kerana sekeping lagi..
__•.,(¯`•♥•´¯).__● terdapat pd seseorang..
_____•,(¯`•♥•´¯)● y...
jAgAlAh cYnta I2 sEbEkmUgKin..♥


I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. And I know you do the same things too, So we're really not that different, me and you.


Sayang,
mengapa dlu cntaku ddustakan,
stelah puas brsamaku,
driku dicampak bgai tiada perasaan,
drimu pergi meninggalkanku,
...tnpa sbrang alasan,
kini ku sndri berseorangan,
bgai insan tnpa teman,
dlm hatiku hnya ada kekosongan,
sudah berat untukku percai pd cinta,
driku seakan2 tidak percaya,
mengapa cintaku tdak pernah berjaya,
apa sudah tiada wanita yg setia?
sudah tiada wanita yg ikhlas dlm bercinta,
berat untuk driku terima,
khadiran seorang wanita,
agkara kisah lama,
agkara si dia,
yg sesuka hati persendakan cinta,
driku teramatlah kecewa,
dengan sikapmu sayang,sbgai wanita,
keranamu,ku terasa cinta itu hnya dusta,
kini ku pasrah dan redha,
atas segalanya,
ku sudah tiada perasaan utk bercinta,
driku sudah serik atas semuanya,
selamat tinggal perasaan 'CINTA',
mungkin tiada takdir ku untuk membahagiakan seorang wanita,
sudah takdirku bukan untuk sesiapa,
ckoplah utkku mlihat kwn2ku berbahagia,
bila sudah tiba masanya,
akaknku melangkah pergi dari dunia,
buat SELAMANYAAA.....
~>>♥kasih ku pada mu hingga ke akhir hayat ku♥<<~

♥<<~cinta ku pada mu hingga ke hujung nyawa ku~>>♥

...~>>♥insan yang ku sayang jangan lah pergi dari hidup ku♥<<~

♥<<~kau yang ku sayangijangan lah tinggalkan diri ku~>>♥

~>>♥diri mu hanya untuk ku hingga ke hujung nyawa ku♥<<~

☻♥ ☻♫♫
/█\./█\ I ♥ you >>JIEJAN♥KEMA<<
.||. .||.
Sebuah Harapan Yang Ku Impikan Adalah Membuat Orang Yang Ku Cintai Nanti Bisa Bahagia Dan Ku Tak Akan Melukai Perasaan Nya
jangan sampai aku melihat air di matamu hanya boleh ada senyum yang menghiasi bibirmu.adakah bintang di binar matamu,adakah pelangi di sudut bibirmu dan jangan pernah kamu mengucapkan kata-kata untuk berpisah karna aku tak ingin hidup tanpamu……….
jka titisan hujan membsahi jendela mu,itu tnda airmata ku menitis merindui mu,jka ada darah yg menitis dari jari mu,it2 tnda sesuatu yg buruk terjdi pd diriku,jka kau dpt melihat aq d dlm tido mu,aq igin mgucpkn slmat mlm pd mu,jka kau tsedqr dri tido mu tdgar ql-Quran sqyup2 d subuh hari,2 tnda aq tlh prgi sblm mu,jka kau mngis swktu mlhat aq d slubungi kain putih,mqqfkn qku krna x sempqt btemu dgn mu lg
kubaca tiap malam
sebagai pengobat kalbu yang merindu
kucium sepenuh hati
...sebagai pelipur lara jiwa yang merana
kupeluk seerat mungkin
agar tiap kata dan makna yang terkandung meresap jauh ke relung jantung
kutetesi dengan air mata kalbu yang hangat
sebagai pertanda cinta yang teramat sangat
karena cuma surat ini satu-satunya bukti
ketulusan cinta Sang Kekasih
satu-satunya bukti
keajaiban cinta kami...
berdua



Ble awk MARAH ..
sy diam jer ..
Ble awk HAPPY ..
sy lagi la hepi ..
Ble awk SEDIH ..
...sy rse cm na nangis ..
TAPI ..
saat nie awk pegi JAUH ..
sy ta bleh wat pape ..
cume satu sy nk awk TAHU ..
SAYA SAYANG SANGAT RELATIONSHIP KTE ..
kekasih...aq berjanji, aq akan pertahankan cinta suci ini..
walau nyawa digalang ganti, menggadaikan cinta
teragung ini,
tidak sama sekali. walaupun tak pernah berjumpa,
aq ttp bahagia..
itulah kekasihku..ALLAH S.W.T..cinta teragungku!
Walau raga kita t'pisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
...Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita x kan p'nah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru.....♥♥
I hold you in my arm.to tell from my heart.i promise you my love....so !! I hope u reach my hand to bring me up to sky wif you.but i cn't fly as you could.but its ok, where the fields are green i see you once again my love....i'll be wait for you!!
!le awq
sep! ;
!ngat la kat k!te
b!le awq suny!...
car!lah k!te..b!le awq r!ndu..
...k!te kan ade....,kalo awq sed!h
k!te leyh bg awq gmb!ra..tap!.,kalo awq dah bahag!a,awq
jgn luper kat k!te yer...kerana...k!te x kan lupe kn awq...wat slame nye.
There are times when I wanna tell the world how much I love someone.. but, the world already knows how much that person loves someone else..
BAYANGKAN;
shari kte jmpe semula lpas 5taun bpisah..
kte abes kn mse sharian borak2 kat bilik awq
kte crite psal idop msing2 slame x brjmpe..tetibe phone awq brbunyi,awq pergi
turun bwah nk jwab pnggilan tu dan jnji dgn sy akan
...dtg smula jmpe sy kat bilik awq...
bile awq angkt phone uma tu...rupe nye kuarge sy yg call...mreka bgtau yg sy da mnnggal dunia dsbb kn excident pg td..ape yg awq nk buat...?
snggop x awq naik semula ke blik mcm ape yg awq jnji td..sdang kn awq tahu org yg awq syg tu... d dlm bilik awq itu hnye la ROH dye shje???
itu ROH SHAJE..kalo sy org yg awq syg..tlong kte kn dgn jwapan awk...snggop x awq naik atas smule dgn pnoh tngisan... atau lari kluar uma
♥ Dari SEMUT kita belajar sikap KERJASAMA ♥
♥ Dari API kita belajar untuk BERANI MENGADAPI COBAAN ♥
♥ Dari IBU kita belajar MENGASIHI ♥
♥ Dari AYAH kita belajar KEIKHLASAN ♥
♥ Dari TEMAN kita belajar MEMAHAMI ♥
♥ Dari KESALAHAN kita belajar menjadi manusia yang lebih BAIK ♥
Jauh itu merindu.. Jauh itu sepi.. Dan jauh itu selalu buatku hanyut.. Kerana jauh itu selalu ada.. Kerana jauh itu masih aku.. Walau menjauh, aku tetap sayang padamu
Cinta bukan hanya dari kata-kata, tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang menghargainya
Cinta takkan hadir jika tiada keberanian memperjuangkan.. Jangan terlalu menjadi seorang yang lemah kerana tiada kekuatan dalam diri menyatakannya.. Sesalan tak sudah sudah bila berlalu pergi
org kate ...kalau ade org rindu kite mesti bulu mate kite jatuh...jadi saya amik keputusan x mau rindu awak sebab saya takut nnt awak xde bulu mate ..macam mana awak nak tido....kan3....nak jadi bulu mata awak yg slalu lindung mata awak dari habuk...selalu jaga mata awak dari d sakiti..dan yg penting slalu ade bersama awak...^_^
sudah sedekad ku kehilangan drimu,aty ni bagai di giris pisaw gilete..xguna lg ku tangis pemergianmu,sedang kaw bhgia d sana,bsama teman mu,ku rindu drimu,namun apakan daya,bak kata karam sigh walia,ibarat melukut di tepi sp0rtrim enkei...haru biru fkiranku bila kaw tiada,aq sdr akn driku,kaw kate kaw sayang,kaw kata kaw cinta,haktuih semua 2...
Kalau saya jadi air mata..Saya ingin lahir dari mata awk, hidup di pipi awk dan mati di bibir awak..Tp kalau awk jd air mata saya, saya xkan nangis sbb saya xnak kehilangan awk....
bila awk tya syg awk x?
mst la sy jwb ya!
bila awk tya byk mn?
dgn cpt2 sy ambil klklator nk kira:
1x2x3x4x5x6x7x8x9x10x100x1000x10000x100000x1000000x1000000x100000000...
...sy hampa,..bila sy kira,xkuar pon jwpnnya,..sy mrh2 klkltor,bila sy tkn je asyk kuar maths error jew, akhrnya sy pk2 jap,sy dpt jwpn yg sgt tepat tuk soalan awk...
jwpnnya INFINITI,...owww patutla xleh kira,...
air mata xkan mengalir klu hati x d'sakiti,
ketawa xklan wujud klu hati xterhibur,
rindu xkan hadir klu hati xmenyayangi,
kasih xkan berputik klu hati x mnyintai..
tahu x knape tuhan ciptakan ruang antara jari???ermm..supaya 1 hari naty seseorang yang diciptakan untuk kamu akan datang dan penuh kan ruang itu dengan memegang erat tangan mu selame nye.. :)
Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..
bukan hipokrit…
bukan cinta palsu..
bukan ada kepentingan…
Ini adalah cinta tanpa syarat.
...Aku begitu menyintaimu…. ♥ ♥ ♥
tiada yang bisa mengubahnya tanpa kebenaranNYA~
Disaat engkau hadir dalam hidup ku terasa indah...
Waktu yang indah ketika masih lagi bersamamu di waktu kita berdua dan mewarnai dunia...
Sekarang semua cintamu telah pun pergi meninggalkn diri ku keseorangan dalam kehampaan...
Kini hanya bayangmu menyentuh jiwa dan menemani sepi...
Waktu terus berjalan dan memberi perih dihati...
...Hanya rindu yang aku dapatkan bukan lagi cintamu...
Kini baru aku menyedari dirimu amat bermakna dalam hidup ku ini...
Semua yang telah berlalu kini teringat dan terkenang lagi...
ku ingin kembali dan melalui hari yang indah bersamamu sayang...
malam kian melangkah pergi
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kelam hadir bayangmu
bagai mengundang mimpi
sebab kau dan aku
...sayangnya kau tiada disisiku
masih terbayang segalanya
bagaikan semuanya mimpi belaka
hilang tak mungkin kan kembali
mengubah yang tersurat dalam hidupmu
kau pergi tak kembali selamanya
walau berkali ku tangisi
tak mungkin kau kan kembali
ku tak berdaya mengharungi sendiri
tanpamu hidupku tak bererti
hari berlalu kau kian jauh
di alam abadi di pusaramu
hanya doa yang ku iringkan
dalam hiba aku tangiskan
hilang tiada pengganti
permata yang berharga dalam hidupku
segalanya datang dan pergi
ku tahu sukar bagiku
menelan kenyataan
takdir telah tertulis untuk dirimu
hari kian silih berganti
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kepekatan malam ku
ku lihat lambaian mu dari syurgawi
memanggilku
sukarnya untuk ku lupakn...
sinar mata mu yg menawan..
trbyg byg tiap masa...
senyuman mu menggoda...
kehangatan terasa dijiwa...
...ketika kau lafas kata cinta...
nafas trhenti seketika...
seakan sukar ku percaya...♥ ♥ ♥
apabila malam menjelma,
siang pun hilang,
tetapi aqu umpama siang,
dan kamu umpama malam,
tidak mungkin menjelma bersama....
kalau pon syurga itu indah..sye ttap plih awk..
klau pon hembusan bayu itu mnenang kn..sye tetap plih awk..
klau pon wktu itu nyawa..sye ttap plih awk..
skarng...
awk nmpak kn btpe bsar nyer awk bgi saye..
...sye mntak maap klau rngkap itu tdi krng baek...
tpi itu lah tnde cnte sye kpade awk...
wlau pon sye twu,awk bkn mlik sye...
awk terlalu bsar untok sye...
sye x tkowt kehilangan awk,..
tpi...
sye tkowt kehilagan cinte awk..
mnkin..
dlm dunie ni,awk bkn jodoh sye...
tpy..
sye nk awk twu...
yg aty sye selamenyer jdi mlik awk.. "
Sayang,
tidur mlmku tringat wajahmu,
ku pejam lena mimpikan drimu,
ku tnya hati hnya ada cntaku pdamu,
dhatiku hnya trukir jelas nmamu,
...hnya terbayang wjahmu yg ayu,
hnya mampu memandang matamu yg sayu,
tp itu bukan mnjadi tarikanku,
ikhlas driku mncintaimu,
bkn kerana kecantikan luaranmu,
tetapi kecantikan dihatimu,
ku tertarik dengan keikhlasanmu,
dengan sikapmu,
yg mampu membuat hatiku layu,
andai berada disampingmu,
hidupku jd amat bermkna,
andai drimu brda dhadapanku,
lidahku seakan membisu,
driku seakan tidak mampu,
utk membahagiakan drimu,
tetapi yg ku tahu,
hnya drimu yg ku cntai slalu,
hnya drimu yg ku mahu,
hnyalah drimu yg inginku bhgiakan,
spanjang drimu berada disampingku.........
tuhan,
berikan aku cinta,
yg tidak perlu aku memilih,
antara dua keindahan dan,
terima kaseh kerana
...kau berikan aku dia..
cinta yg tidak perlu aku pilih,
cikgu ajar .. ' RINDU ' tuh kata kerja ,
cikgu ajar lgy .. 'AWAK ' tuh kata gnti diri ..
tpy , bile cikgu tnye ' RINDU AWAK ' tuh kata ap ?
sye yg bekata .. itu kata aty sye !!!!!
ku m'nelefon mu bkan krana kredit ku b'lebihan ..
ku menangis bkan krana aq tkot d tinggalakan ..
ku ketawa bkan kerana aq gmbira ..
TAPI ..
ku menelefon mu krana ku terlalu merindukan mu ..
...ku menangis krana sayangkan mu ..
ku ketawa krana kaw msh sudi mendengar suare ku ..

andai d tnye ape hajat ku ..
pasti nya aq ingin mlihat dirimu bahagia spnjang hidop mu walopon bkan aq yang membahgiakan mu ..
Cinta,
mudah jika hanya berkata,
tetapi pernahkah merasa,
kebahagiaan,keindahan,
keperitan,kesakitan,
...di sebalik perkataan CINTA,
hnya yg pernah akan tahu keindahannya,
memang bahagia bila di alam percintaan,
sungguh bermakna kata2 yg diucapkan,
sungguh manis janji2 yg dilafazkan,
terasa bhgia bila bersama,
trasa hilang sgala derita dan sengketa,
yg mnyelubungi ddlm jiwa,
tetapi jgn kita sangka,
kebahagian akan kekal selamanya,
jika ada kebahagian,
maka akan trut ada kesengsaraan,
akan ada kesedihan,
peritnya hati bila kita dtinggalkan,
terasa rindu bila bersendirian,
sedih di hati bila cinta dikecewakan,
itulah lumrah alam percintaan,
hanya yg tabah dan sabar mampu menahan,
menahan kesedihan dlm percintaan,
sgala dugaan,
kesedihan,kesengsaraan,
kebahagian,keindahan,
dlm percintaan,
hnyalah smentara,
kebahagian di akhirat kelak jua untuk selamanya,
bergantung kepada amalan kita pada ALLAH Yg Maha Esa....
bile sedih..air mate akan mengalir...akan bergenangan...
tapi bile ditnggalkan kekasih...
air mate xkan mengalir...
walaupun sesedih mane pun...
lelaki sanggup menahan airmate d depan kekasih yang disayangi...
...sanggupkah wanita menahan airmate depan kekasih yg disayangi...???;(..
apabila ditinggalkan.....
sayang,
andai cintamu bukan untukku,
ku relakan pemergianmu,
tetapi izinkanku mnatap wjahmu,
dan izinkanku mlafazkan kata cintaku kpdamu,
...buat kali yg terakhir dlm perhbgan kita,
buat kali yg terakhir dlm percntaan kita,
buat kali yg terakhir dlm pertemuan kita,
sesungguhnya,
kata2ku itu ikhlas ku lafazkan utkmu,
ikhlaz ku lafazkan dari hatiku,
bahawasanya driku benar2 menyintaimu....
² JIWANG..


TERIMALAH...HAHAHA 

_(¯`•♥•´¯)______● Dua kaki untuk berjalan..
__•.,(¯`•♥•´¯).__● Dua tangan untuk memegang..
_____•,(¯`•♥•´¯)● Dua telinga untuk mendengar..
_______•.,.••´__● Dua mata untuk melihat..
Mengapa Allah hanya beri kita sekeping hati..???♥
_(¯`•♥•´¯)______●Kerana sekeping lagi..
__•.,(¯`•♥•´¯).__● terdapat pd seseorang..
_____•,(¯`•♥•´¯)● y...
jAgAlAh cYnta I2 sEbEkmUgKin..♥


I laugh, I love, I hope, I try I hurt, I need, I fear, I cry. And I know you do the same things too, So we're really not that different, me and you.


Sayang,
mengapa dlu cntaku ddustakan,
stelah puas brsamaku,
driku dicampak bgai tiada perasaan,
drimu pergi meninggalkanku,
...tnpa sbrang alasan,
kini ku sndri berseorangan,
bgai insan tnpa teman,
dlm hatiku hnya ada kekosongan,
sudah berat untukku percai pd cinta,
driku seakan2 tidak percaya,
mengapa cintaku tdak pernah berjaya,
apa sudah tiada wanita yg setia?
sudah tiada wanita yg ikhlas dlm bercinta,
berat untuk driku terima,
khadiran seorang wanita,
agkara kisah lama,
agkara si dia,
yg sesuka hati persendakan cinta,
driku teramatlah kecewa,
dengan sikapmu sayang,sbgai wanita,
keranamu,ku terasa cinta itu hnya dusta,
kini ku pasrah dan redha,
atas segalanya,
ku sudah tiada perasaan utk bercinta,
driku sudah serik atas semuanya,
selamat tinggal perasaan 'CINTA',
mungkin tiada takdir ku untuk membahagiakan seorang wanita,
sudah takdirku bukan untuk sesiapa,
ckoplah utkku mlihat kwn2ku berbahagia,
bila sudah tiba masanya,
akaknku melangkah pergi dari dunia,
buat SELAMANYAAA.....
~>>♥kasih ku pada mu hingga ke akhir hayat ku♥<<~

♥<<~cinta ku pada mu hingga ke hujung nyawa ku~>>♥

...~>>♥insan yang ku sayang jangan lah pergi dari hidup ku♥<<~

♥<<~kau yang ku sayangijangan lah tinggalkan diri ku~>>♥

~>>♥diri mu hanya untuk ku hingga ke hujung nyawa ku♥<<~

☻♥ ☻♫♫
/█\./█\ I ♥ you >>JIEJAN♥KEMA<<
.||. .||.
Sebuah Harapan Yang Ku Impikan Adalah Membuat Orang Yang Ku Cintai Nanti Bisa Bahagia Dan Ku Tak Akan Melukai Perasaan Nya
jangan sampai aku melihat air di matamu hanya boleh ada senyum yang menghiasi bibirmu.adakah bintang di binar matamu,adakah pelangi di sudut bibirmu dan jangan pernah kamu mengucapkan kata-kata untuk berpisah karna aku tak ingin hidup tanpamu……….
jka titisan hujan membsahi jendela mu,itu tnda airmata ku menitis merindui mu,jka ada darah yg menitis dari jari mu,it2 tnda sesuatu yg buruk terjdi pd diriku,jka kau dpt melihat aq d dlm tido mu,aq igin mgucpkn slmat mlm pd mu,jka kau tsedqr dri tido mu tdgar ql-Quran sqyup2 d subuh hari,2 tnda aq tlh prgi sblm mu,jka kau mngis swktu mlhat aq d slubungi kain putih,mqqfkn qku krna x sempqt btemu dgn mu lg
kubaca tiap malam
sebagai pengobat kalbu yang merindu
kucium sepenuh hati
...sebagai pelipur lara jiwa yang merana
kupeluk seerat mungkin
agar tiap kata dan makna yang terkandung meresap jauh ke relung jantung
kutetesi dengan air mata kalbu yang hangat
sebagai pertanda cinta yang teramat sangat
karena cuma surat ini satu-satunya bukti
ketulusan cinta Sang Kekasih
satu-satunya bukti
keajaiban cinta kami...
berdua



Ble awk MARAH ..
sy diam jer ..
Ble awk HAPPY ..
sy lagi la hepi ..
Ble awk SEDIH ..
...sy rse cm na nangis ..
TAPI ..
saat nie awk pegi JAUH ..
sy ta bleh wat pape ..
cume satu sy nk awk TAHU ..
SAYA SAYANG SANGAT RELATIONSHIP KTE ..
kekasih...aq berjanji, aq akan pertahankan cinta suci ini..
walau nyawa digalang ganti, menggadaikan cinta
teragung ini,
tidak sama sekali. walaupun tak pernah berjumpa,
aq ttp bahagia..
itulah kekasihku..ALLAH S.W.T..cinta teragungku!
Walau raga kita t'pisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
...Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita x kan p'nah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru.....♥♥
I hold you in my arm.to tell from my heart.i promise you my love....so !! I hope u reach my hand to bring me up to sky wif you.but i cn't fly as you could.but its ok, where the fields are green i see you once again my love....i'll be wait for you!!
!le awq
sep! ;
!ngat la kat k!te
b!le awq suny!...
car!lah k!te..b!le awq r!ndu..
...k!te kan ade....,kalo awq sed!h
k!te leyh bg awq gmb!ra..tap!.,kalo awq dah bahag!a,awq
jgn luper kat k!te yer...kerana...k!te x kan lupe kn awq...wat slame nye.
There are times when I wanna tell the world how much I love someone.. but, the world already knows how much that person loves someone else..
BAYANGKAN;
shari kte jmpe semula lpas 5taun bpisah..
kte abes kn mse sharian borak2 kat bilik awq
kte crite psal idop msing2 slame x brjmpe..tetibe phone awq brbunyi,awq pergi
turun bwah nk jwab pnggilan tu dan jnji dgn sy akan
...dtg smula jmpe sy kat bilik awq...
bile awq angkt phone uma tu...rupe nye kuarge sy yg call...mreka bgtau yg sy da mnnggal dunia dsbb kn excident pg td..ape yg awq nk buat...?
snggop x awq naik semula ke blik mcm ape yg awq jnji td..sdang kn awq tahu org yg awq syg tu... d dlm bilik awq itu hnye la ROH dye shje???
itu ROH SHAJE..kalo sy org yg awq syg..tlong kte kn dgn jwapan awk...snggop x awq naik atas smule dgn pnoh tngisan... atau lari kluar uma
♥ Dari SEMUT kita belajar sikap KERJASAMA ♥
♥ Dari API kita belajar untuk BERANI MENGADAPI COBAAN ♥
♥ Dari IBU kita belajar MENGASIHI ♥
♥ Dari AYAH kita belajar KEIKHLASAN ♥
♥ Dari TEMAN kita belajar MEMAHAMI ♥
♥ Dari KESALAHAN kita belajar menjadi manusia yang lebih BAIK ♥
Jauh itu merindu.. Jauh itu sepi.. Dan jauh itu selalu buatku hanyut.. Kerana jauh itu selalu ada.. Kerana jauh itu masih aku.. Walau menjauh, aku tetap sayang padamu
Cinta bukan hanya dari kata-kata, tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang menghargainya
Cinta takkan hadir jika tiada keberanian memperjuangkan.. Jangan terlalu menjadi seorang yang lemah kerana tiada kekuatan dalam diri menyatakannya.. Sesalan tak sudah sudah bila berlalu pergi
org kate ...kalau ade org rindu kite mesti bulu mate kite jatuh...jadi saya amik keputusan x mau rindu awak sebab saya takut nnt awak xde bulu mate ..macam mana awak nak tido....kan3....nak jadi bulu mata awak yg slalu lindung mata awak dari habuk...selalu jaga mata awak dari d sakiti..dan yg penting slalu ade bersama awak...^_^
sudah sedekad ku kehilangan drimu,aty ni bagai di giris pisaw gilete..xguna lg ku tangis pemergianmu,sedang kaw bhgia d sana,bsama teman mu,ku rindu drimu,namun apakan daya,bak kata karam sigh walia,ibarat melukut di tepi sp0rtrim enkei...haru biru fkiranku bila kaw tiada,aq sdr akn driku,kaw kate kaw sayang,kaw kata kaw cinta,haktuih semua 2...
Kalau saya jadi air mata..Saya ingin lahir dari mata awk, hidup di pipi awk dan mati di bibir awak..Tp kalau awk jd air mata saya, saya xkan nangis sbb saya xnak kehilangan awk....
bila awk tya syg awk x?
mst la sy jwb ya!
bila awk tya byk mn?
dgn cpt2 sy ambil klklator nk kira:
1x2x3x4x5x6x7x8x9x10x100x1000x10000x100000x1000000x1000000x100000000...
...sy hampa,..bila sy kira,xkuar pon jwpnnya,..sy mrh2 klkltor,bila sy tkn je asyk kuar maths error jew, akhrnya sy pk2 jap,sy dpt jwpn yg sgt tepat tuk soalan awk...
jwpnnya INFINITI,...owww patutla xleh kira,...
air mata xkan mengalir klu hati x d'sakiti,
ketawa xklan wujud klu hati xterhibur,
rindu xkan hadir klu hati xmenyayangi,
kasih xkan berputik klu hati x mnyintai..
tahu x knape tuhan ciptakan ruang antara jari???ermm..supaya 1 hari naty seseorang yang diciptakan untuk kamu akan datang dan penuh kan ruang itu dengan memegang erat tangan mu selame nye.. :)
Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..
bukan hipokrit…
bukan cinta palsu..
bukan ada kepentingan…
Ini adalah cinta tanpa syarat.
...Aku begitu menyintaimu…. ♥ ♥ ♥
tiada yang bisa mengubahnya tanpa kebenaranNYA~
Disaat engkau hadir dalam hidup ku terasa indah...
Waktu yang indah ketika masih lagi bersamamu di waktu kita berdua dan mewarnai dunia...
Sekarang semua cintamu telah pun pergi meninggalkn diri ku keseorangan dalam kehampaan...
Kini hanya bayangmu menyentuh jiwa dan menemani sepi...
Waktu terus berjalan dan memberi perih dihati...
...Hanya rindu yang aku dapatkan bukan lagi cintamu...
Kini baru aku menyedari dirimu amat bermakna dalam hidup ku ini...
Semua yang telah berlalu kini teringat dan terkenang lagi...
ku ingin kembali dan melalui hari yang indah bersamamu sayang...
malam kian melangkah pergi
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kelam hadir bayangmu
bagai mengundang mimpi
sebab kau dan aku
...sayangnya kau tiada disisiku
masih terbayang segalanya
bagaikan semuanya mimpi belaka
hilang tak mungkin kan kembali
mengubah yang tersurat dalam hidupmu
kau pergi tak kembali selamanya
walau berkali ku tangisi
tak mungkin kau kan kembali
ku tak berdaya mengharungi sendiri
tanpamu hidupku tak bererti
hari berlalu kau kian jauh
di alam abadi di pusaramu
hanya doa yang ku iringkan
dalam hiba aku tangiskan
hilang tiada pengganti
permata yang berharga dalam hidupku
segalanya datang dan pergi
ku tahu sukar bagiku
menelan kenyataan
takdir telah tertulis untuk dirimu
hari kian silih berganti
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kepekatan malam ku
ku lihat lambaian mu dari syurgawi
memanggilku
sukarnya untuk ku lupakn...
sinar mata mu yg menawan..
trbyg byg tiap masa...
senyuman mu menggoda...
kehangatan terasa dijiwa...
...ketika kau lafas kata cinta...
nafas trhenti seketika...
seakan sukar ku percaya...♥ ♥ ♥
apabila malam menjelma,
siang pun hilang,
tetapi aqu umpama siang,
dan kamu umpama malam,
tidak mungkin menjelma bersama....
kalau pon syurga itu indah..sye ttap plih awk..
klau pon hembusan bayu itu mnenang kn..sye tetap plih awk..
klau pon wktu itu nyawa..sye ttap plih awk..
skarng...
awk nmpak kn btpe bsar nyer awk bgi saye..
...sye mntak maap klau rngkap itu tdi krng baek...
tpi itu lah tnde cnte sye kpade awk...
wlau pon sye twu,awk bkn mlik sye...
awk terlalu bsar untok sye...
sye x tkowt kehilangan awk,..
tpi...
sye tkowt kehilagan cinte awk..
mnkin..
dlm dunie ni,awk bkn jodoh sye...
tpy..
sye nk awk twu...
yg aty sye selamenyer jdi mlik awk.. "
Sayang,
tidur mlmku tringat wajahmu,
ku pejam lena mimpikan drimu,
ku tnya hati hnya ada cntaku pdamu,
dhatiku hnya trukir jelas nmamu,
...hnya terbayang wjahmu yg ayu,
hnya mampu memandang matamu yg sayu,
tp itu bukan mnjadi tarikanku,
ikhlas driku mncintaimu,
bkn kerana kecantikan luaranmu,
tetapi kecantikan dihatimu,
ku tertarik dengan keikhlasanmu,
dengan sikapmu,
yg mampu membuat hatiku layu,
andai berada disampingmu,
hidupku jd amat bermkna,
andai drimu brda dhadapanku,
lidahku seakan membisu,
driku seakan tidak mampu,
utk membahagiakan drimu,
tetapi yg ku tahu,
hnya drimu yg ku cntai slalu,
hnya drimu yg ku mahu,
hnyalah drimu yg inginku bhgiakan,
spanjang drimu berada disampingku.........
tuhan,
berikan aku cinta,
yg tidak perlu aku memilih,
antara dua keindahan dan,
terima kaseh kerana
...kau berikan aku dia..
cinta yg tidak perlu aku pilih,
cikgu ajar .. ' RINDU ' tuh kata kerja ,
cikgu ajar lgy .. 'AWAK ' tuh kata gnti diri ..
tpy , bile cikgu tnye ' RINDU AWAK ' tuh kata ap ?
sye yg bekata .. itu kata aty sye !!!!!
ku m'nelefon mu bkan krana kredit ku b'lebihan ..
ku menangis bkan krana aq tkot d tinggalakan ..
ku ketawa bkan kerana aq gmbira ..
TAPI ..
ku menelefon mu krana ku terlalu merindukan mu ..
...ku menangis krana sayangkan mu ..
ku ketawa krana kaw msh sudi mendengar suare ku ..

andai d tnye ape hajat ku ..
pasti nya aq ingin mlihat dirimu bahagia spnjang hidop mu walopon bkan aq yang membahgiakan mu ..
Cinta,
mudah jika hanya berkata,
tetapi pernahkah merasa,
kebahagiaan,keindahan,
keperitan,kesakitan,
...di sebalik perkataan CINTA,
hnya yg pernah akan tahu keindahannya,
memang bahagia bila di alam percintaan,
sungguh bermakna kata2 yg diucapkan,
sungguh manis janji2 yg dilafazkan,
terasa bhgia bila bersama,
trasa hilang sgala derita dan sengketa,
yg mnyelubungi ddlm jiwa,
tetapi jgn kita sangka,
kebahagian akan kekal selamanya,
jika ada kebahagian,
maka akan trut ada kesengsaraan,
akan ada kesedihan,
peritnya hati bila kita dtinggalkan,
terasa rindu bila bersendirian,
sedih di hati bila cinta dikecewakan,
itulah lumrah alam percintaan,
hanya yg tabah dan sabar mampu menahan,
menahan kesedihan dlm percintaan,
sgala dugaan,
kesedihan,kesengsaraan,
kebahagian,keindahan,
dlm percintaan,
hnyalah smentara,
kebahagian di akhirat kelak jua untuk selamanya,
bergantung kepada amalan kita pada ALLAH Yg Maha Esa....
bile sedih..air mate akan mengalir...akan bergenangan...
tapi bile ditnggalkan kekasih...
air mate xkan mengalir...
walaupun sesedih mane pun...
lelaki sanggup menahan airmate d depan kekasih yang disayangi...
...sanggupkah wanita menahan airmate depan kekasih yg disayangi...???;(..
apabila ditinggalkan.....
sayang,
andai cintamu bukan untukku,
ku relakan pemergianmu,
tetapi izinkanku mnatap wjahmu,
dan izinkanku mlafazkan kata cintaku kpdamu,
...buat kali yg terakhir dlm perhbgan kita,
buat kali yg terakhir dlm percntaan kita,
buat kali yg terakhir dlm pertemuan kita,
sesungguhnya,
kata2ku itu ikhlas ku lafazkan utkmu,
ikhlaz ku lafazkan dari hatiku,
bahawasanya driku benar2 menyintaimu....
 
 
P/S : aq feeling sangat bca , tax tw nx p/s apa..hahaha

blog baru ..^^

Hey soul blog !! [tetibe]..hahaha
ukays ..ini blog amiey yg bru..blog lma tax buley open..tah kenapa ..tetiba jdi mcm tu... arrmmm..apa²pon harap enjoy ngan story² yg akan amiey share..ukays..

+ kikibha + hahaha